Over ons

Missie

Bij De Oplossing Hulpverlening vinden we het belangrijk dat onze klanten zich op hun gemak voelen. We zijn oprecht geïnteresseerd in wie onze klanten zijn, wat hun wensen zijn en waar ze naartoe willen. 

We zijn een betrokken organisatie en creëren altijd een veilige omgeving en prettige sfeer. We streven ernaar dat onze klanten weer vertrouwen krijgen in zichzelf en hun omgeving. Maar vooral dat ze weer in hun kracht gaan staan.

Wij zijn gespecialiseerd in verlies- en rouwverwerking en streven ernaar om verlies (en de impact hiervan) bij onze cliënten en netwerkpartners onder de aandacht te brengen. Ons doel is dat mensen hierdoor met verlies leren omgaan, in plaats van dat het destructieve gevolgen heeft voor de persoon of zijn/haar omgeving. 

In onze oplossingen zoeken we altijd naar een balans tussen wat verantwoord is en wat past in de persoonlijke situatie van de cliënt. Eerlijkheid en transparantie staan hierbij voorop, zodat cliënten en netwerkpartners niet voor verrassingen komen te staan. 

Visie

De Oplossing Hulpverlening is gestart als eenmanszaak die opdrachten aanneemt van individuen en instanties. Inmiddels zijn wij ingekocht door 4 gemeenten in de omgeving van Amsterdam. Wij vinden het belangrijk om het contact met de cliënt persoonlijk, maar ook professioneel, te houden. Door middel van onze werkwijze willen we verbinding creëren, en het vertrouwen herstellen voor diegenen die wantrouwen hebben opgebouwd richting hulpverleners, scholen, buurtteams, huisartsen en/of gemeente.

Binnen nu en twee jaar willen we uitbreiden naar een organisatie die door nog meer gemeenten is ingekocht. Hierdoor is De Oplossing makkelijker inzetbaar voor individuen en is het mogelijk om personeel in dienst te nemen. Op deze manier kunnen we vervolgens meer cliënten bedienen en ondersteunen.

Binnen nu en vijf jaar willen we zijn uitgegroeid tot een organisatie die een begrip is binnen de jeugdhulpverlening en de WMO. We zullen dan bekendstaan als partij die de aandacht voor hun cliënten op een degelijke manier waarborgt. 

Middels onze werkwijze willen we verbinding creëren bij de genen die wantrouwig zijn naar de hulpverleners, scholen, buurtteams, huisartsen en gemeente.

Binnen nu en twee jaar willen we kunnen uitbreiden naar een organisatie die door meerdere gemeenten is ingekocht. Hierdoor is ‘DOH’ voor individuen makkelijker inzetbaar en kunnen we personeel in dienst te nemen. Via deze weg kunnen we vervolgens meer klanten bedienen en ondersteunen. Binnen nu en vijf jaar willen we zijn uitgegroeid tot een organisatie die een begrip is binnen de jeugdhulpverlening en de WMO. We zullen bekend staan als partij die zijn aandacht voor hun klanten op een degelijke manier waarborgt.