Heb je alles geprobeerd en kun je wel wat hulp gebruiken? Voel je dan welkom bij De Oplossing Hulpverlening!

Bij De Oplossing bieden we (preventieve) ondersteuning aan jeugdigen, gezinnen en individuen die uit balans zijn geraakt, bijvoorbeeld door verlies, trauma of andere moeilijkheden. We bieden je ruimte om je verhaal te doen en te werken aan:

  • Je persoonlijke groei en emotionele ontwikkeling;
  • verbetering van je gezinsrelaties én;
  • je leefomstandigheden.

 

Daarnaast kun je ook bij ons terecht voor praktische ondersteuning.

We zijn een betrokken organisatie en creëren altijd een veilige omgeving en prettige sfeer. Transparantie en eerlijkheid staan bij ons voorop.

We zijn een betrokken organisatie en creëren altijd een veilige omgeving en prettige sfeer. Transparantie en eerlijkheid staan bij ons voorop. 

Je kunt bij De Oplossing Hulpverlening terecht voor:

  • Coaching (jongerencoach, gezinscoach of ondersteuning voor ouders);
  • Observatie en begeleidde omgang;
  • Psychosociale therapie;
  • Verlies- en rouwbegeleiding;
  • Praktische ondersteuning;
  • Sparringpartner voor hulpverleners;
  • Workshops.

 

En vooral een luisterend oor!

We zijn werkzaam in provincie Flevoland, Noord-Holland en Utrecht”. Neem contact met ons op voor informatie over welke Gemeenten ons hebben ingekocht. 

Kom met ons in contact!

Aanmelding en intake

Werkwijze:
Aanmelding:

  • Bel ons om de casus voor te bespreken, zodat we gezamenlijk kunnen bepalen of we de juiste organisatie zijn voor het op te lossen probleem.
  • Gezinnen kunnen doorgaans worden aangemeld middels een verwijzing van de huisarts, een perspectiefplan van het Ouder- en Kindteam of een Gecertificeerde Instelling (Jeugdbescherming, Willem Schrikker Groep).
  • Vul het aanmeldformulier in met een concrete hulpvraag.

Start:
Als de documenten compleet zijn plannen we een intake in.
We zijn werkzaam in provincie Flevoland, Noord-Holland en Utrecht. Wil je weten welke Gemeenten ons hebben ingekocht? Kom dan met ons in contact. 

Klachtenregeling

Bij de Oplossing Hulpverlening staan we voor open communicatie. Mocht je ergens niet tevreden over zijn. Schroom niet om dit bij de desbetreffende hulpverlener aan te geven. Voel jij je alsnog niet gehoord, stuur dan een mail met je klacht. Deze wordt dan door ons in behandeling genomen. 

Ben je niet tevreden over de afhandeling van de klacht, dan wordt er een externe onafhankelijke organisatie ingeschakeld om de klacht met u en de Oplossing hulpverlening te behandelen.